Stworzenie własnego papieru firmowego to szczegół, który zmieni postrzeganie Twojej marki. Jego stworzenie nie wymaga skomplikowanych umiejętności graficznych i projektowych. Wystarczy, że masz dostęp do programu Word i drukarnię papieru firmowego pod nosem. W tym kompletnym poradniku dowiesz się, jak zrobić papier firmowy i co powinien zawierać.
Jak zrobić papier firmowy?
Papier firmowy jest arkuszem papieru przeznaczonym do oficjalnej korespondencji firmowej. Jest na nim logo Twojej firmy, jej nazwa i dane kontaktowe. Na papierze firmowym możesz wysyłać oferty, umowy, czy podziękowania.
Wzór papieru firmowego decyduje o odbiorze Twojej marki. Jak go zrobić? To nic trudnego, bo wystarczy, że trzymasz się podstawowych kroków:
- Wybierz format.
- Zaplanuj układ.
- Dodaj dane.
- Ustaw marginesy.
- Zleć druk papieru firmowego.
Jeśli chcesz się dowiedzieć, co powinien zawierać papier firmowy, kliknij tutaj: Papier firmowy – co powinien zawierać? Zrób krok w stronę profesjonalizmu
Papier firmowy – korzyści
Można śmiało powiedzieć, że posiadanie własnego papieru firmowego w firmie jest dzisiaj standardem. Zarówno mniejsze, jak i większe firmy chcą być postrzegane jako profesjonalne. I to właśnie największa korzyść papieru firmowego: podniesie prestiżu. To oczywiście nie wszystko:
- papier firmowy uspójnia wizerunek;
- sprawia, że marka jest bardziej rozpoznawalna;
- zaprowadza większy porządek.

Jak zrobić papier firmowy w Wordzie?
Jedną z prostszych dróg stworzenia papieru firmowego jest zajrzenie do programu Word. Gdy go otworzysz – od przejrzystego papieru firmowego dzieli Cię 7 kroków!
- Otwórz nowy dokument → Układ strony → A4.
- Ustaw marginesy: 18–20 mm boczne i 25 mm górny/dolny.
- Dodaj nagłówek i stopkę: Wstaw → Nagłówek/Stopka.
- Wstaw logo i dane firmy:
- Logo do nagłówka (wyrównaj do lewej lub osi),
- W stopce wstaw tabelę 1×3: dane adresowe | identyfikatory | www/konto.
- Logo do nagłówka (wyrównaj do lewej lub osi),
- Ustal style: Czcionki z systemu (np. Calibri/Arial) lub firmowe; rozmiar 9–10 pt w stopce, 11–12 pt w treści.
- Dodaj stałe elementy: cienką linię oddzielającą treść od stopki, delikatny pasek w kolorze marki (10–15% nasycenia).
- Zapisz szablon: Plik → Zapisz jako → typ .dotx. Teraz otwierasz go jednym kliknięciem.
Dlaczego lepiej drukować papier firmowy w drukarni?
Małe rzeczy mają duże znaczenie! Z tego powodu dobrze jest zlecić druk papieru firmowego profesjonalistom. W drukarni podejście jest kompleksowe, a Twoje dokumenty będą lśniły i biły po oczach wyjątkowością. Dlaczego warto stawiać na drukarnię?
Druk papieru firmowego – zalety | Opis |
Lepsza jakość | Każdy arkusz wygląda tak samo. Logo jest ostre, a kolory są spójne |
Szeroki wybór papieru | Dostępne są rozmaite gramatury i rodzaje papieru, dzięki czemu łatwiej się wyróżnisz |
Format | Twój papier firmowy nie musi wyglądać standardowo. W drukarni możesz wybrać także inny format |
Oszczędność czasu | Nie musisz martwić się brakiem tuszu czy papieru. Wszystkim zajmie się drukarnia |
Jak zrobić papier firmowy? FAQ
Zwykle sprawdza się papier offsetowy 90-100 g, a jeśli chcesz bardziej prestiżowego wyglądu: 100-120 g.
Najlepiej jest zmieścić się na jednej stronie. Jeśli jednak masz więcej informacji do przekazania – papier firmowy dwustronny także będzie w porządku.
Tak, ale najlepiej, jeśli zlecisz to drukarni, bo domowe urządzenia mają marginesy nieprzeznaczone do druku „na spad”.
Jak zrobić papier firmowy? Podsumujmy!
Zaplanowanie układu, dodanie loga i danych firmy, ustawienie marginesów i zlecenie druku drukarni papieru firmowego – oto, jak w wielkim skrócie się za to zabrać. Jak widzisz, nie jest to aż tak skomplikowane. Dostęp do Worda zwykle wystarcza, aby stworzyć estetyczny projekt gotowy do druku. Jeśli potrzebujesz pomocy w związku z drukiem papieru firmowego – daj nam znać. Jesteśmy tutaj dla Ciebie i zapraszamy do kontaktu z profesjonalną drukarnią PRINT4YOU. Działamy online, więc nie musisz nawet ruszać się z domu.