Czym byłyby marketing i promocja bez broszur? No właśnie! To wciąż popularne narzędzia, które pełnią funkcję informacyjną, reklamową czy edukacyjną. Dzisiaj sprawdzimy, jak zrobić broszurę, aby łączyła ze sobą atrakcyjną formę wizualną z praktycznymi treściami. A później podpowiemy, jak ją wydrukować.
Broszura – co to jest i jak ją zrobić?
Na początek krótka definicja broszury! Oto, w jaki sposób możemy ją opisać:
Broszura to wielostronicowa publikacja w oprawie zeszytowej (zszywana drutem), zwykle od 8 do około 60 stron. Tworzymy ją, aby w atrakcyjnej formie przedstawić ofertę, usługę, wydarzenie lub wiedzę ekspercką.
Jeśli chcesz zrobić profesjonalną broszurę, stosuj się do kilku zasad:
- Określ cel i grupę odbiorców.
- Przygotuj treść i dobierz format.
- Zaprojektuj broszurę graficznie.
- Oddaj całość do profesjonalnej drukarni broszur.
Po co Ci broszura? Są 4 powody!
Broszura to coś więcej niż zwykła ulotka. To mini-książeczka lub katalog na wysokiej jakości papierze i w oprawie zeszytowej. To publikacja trwała, wygodna i na dłużej. A co może Ci dać? Najważniejsze funkcje broszury:
- prezentacja oferty i usług w prostej i atrakcyjnej formie;
- budowanie profesjonalnego wizerunku Twojej marki;
- zmieści się tu więcej info niż w klasycznej ulotce;
- estetyczny wygląd, który przyciąga.

Z naszego artykułu dowiesz się też, jak podejść do tworzenia broszury od strony technicznej: Jak zrobić broszurę? Wybieramy format i papier
Broszura – jak zrobić ją dobrze w kilku krokach?
Krok 1: Cel i grupa docelowa
Zastanów się, po co Ci konkretnie broszura? Czy chcesz wypromować swoją markę, usługi, a może szkolenie czy inne wydarzenie? Określenie celu to fundament. Kolejnym istotnym celem jest dopasowanie treści do grupy docelowej. Inaczej będzie wyglądała broszura dla dzieci, a inaczej treść skierowana do firm budowlanych.
Krok 2: Treść i struktura
Zrób research i zbierz materiały. Zaplanuj strukturę. Niech broszura ma wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Celuj w spójność i atrakcyjność treści. Estetykę i merytorykę stawiaj na pierwszym miejscu.
Krok 3: Projekt graficzny
Wybierz program do projektowania broszur. Do popularnych opcji należą Word, Canva czy InDesign. Możesz wybrać tam gotowe szablony – jest ich naprawdę sporo i bardzo często są darmowe. Możesz tam dowolnie zmieniać fonty, kształty, elementy i oczywiście treść. Dzięki temu Twoja broszura nabierze bardzo indywidualnego charakteru. Darmowe programy do tworzenia broszur to łatwy sposób na stworzenie profesjonalnego dokumentu.

Krok 4: Druk broszury
Gdy już pobawisz się w projektowanie – broszurę informacyjną dobrze jest wydrukować. Dzięki temu dużo prościej będzie Ci ją wypromować. Skorzystaj z opcji wydruku w profesjonalnej drukarni broszur. Projekt wyślij w formacie PDF, w kolorach CMYK i z odpowiednią rozdzielczością: minimum 300 DPI.
Przykłady broszur
Broszura reklamowa jest uniwersalnym narzędziem, dzięki któremu możesz dotrzeć do swojej grupy odbiorców błyskawicznie. Jeśli chodzi o przykłady broszur, możesz spotkać się z ich wieloma rodzajami:
- broszury turystyczne – broszura z mapami, atrakcjami i kalendarzem wydarzeń, przypominająca mini-przewodnik;
- broszury edukacyjne – materiały rekrutacyjne dla uczelni: oferta kierunków, sylwetki absolwentów, harmonogram;
- broszury produktowe – katalog produktowy z opisami, zdjęciami i specyfikacjami technicznymi.
- NGO – raport roczny w formie broszury, zawierający dane, historie beneficjentów i plany działań.

Jak zrobić broszurę? FAQ
Ulotka to pojedyncza kartka, często składana. Broszura to mini-książeczka w oprawie zeszytowej – jest trwalsza i mieszcząca więcej treści.
Najczęściej stosuje się papier kredowy mat lub błysk – 130–170 g na środek i 200–300 g na okładkę. W naszej drukarni masz wiele opcji do wyboru, dzięki czemu Twoja broszura będzie oryginalna i estetyczna.
Cena zależy od formatu, liczby stron, papieru i nakładu. Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły!